Lazada Malaysia

Thursday, July 12, 2012

Home » » Tips : Menyerikan Dan Menaikkan Seri Wajah

Tips : Menyerikan Dan Menaikkan Seri Wajah

Serikan Wajah Dengan Bahan-Bahan Semulajadi

1. Satu kaedah semulajadi untuk merapikan kulit muka ialah dengan menggunakan kulit pisang yang sudah masak (kuning). Caranya ialah dengan menggosok bahagian sebelah dalam kulit pisang tu kat muka. Setelah digosok, biarkan seketika dan kemudian barulah dibilas dengan air bersih.

2. Mengamalkan mencuci muka dengan air kelapa tua. Amalan ini membantu menjadikan kulit sentiasa lembap. Cuci dan biarkan selama 10 minit sebelum dibilas dengan air bersih.

Menaikkan Seri Wajah

Rahsia untuk menaikkan seri wajah dan mengawetkan kulit ialah dengan amalan minum air inai. Ye inai yang kita selalu pakai di tangan tu. Cara-caranya, ambil segenggam daun inai dan rebus dengan air sebanyak dua cawan. Rebus sehingga ia menyejat tinggal lebih kurang 1 satu cawan sahaja. Selesai merebus, biar ia sejuk dan amalkan minum tiga kali seminggu. Mudah-mudahan wajah kita akan kelihatan awet muda dan berseri-seri seumpama mentari yang bersinar di waktu pagi.

Selamat Mencuba.

31 sweet comments:

Mrs Velentine said...

tq sharing info ni

Deqla manjew said...

nice tips.. tp air sembahyang tu lagi menaikkan seri muka kan? kalo nk naikkan kuih seri muka plak mcm mana dear? hihi

Si Matatajam said...

Nice tips dear.. Akak pernah terbaca gak sebelum ni..

dyabunga said...

selalu inai tu buat kt muka..sedap ke air inai

Eca Dwinky Asha said...

baru tahu pasal ini :)

Haryati Hamzah said...

bagus petua ni, InsyaAllah klu bley nak amalkan...sbb semua benda tu bley kita cari...tq ye share!

Yumida said...

nice tips sis...x pnh cuba sume petua atas tu...kulit pisang tu leh try nnti

~Sweet Honesty~ said...

daun inai tu susah la nak cari kt cni..huhhuu

lelamaisara said...

minum air inai tak pernah cuba lagi la solehah...boleh ea...

nak cuba la..hehee

Chic Na said...

yang kulit pisang tu cik na suka buat gak. yg lain2 tu tak pernah. :)

Cik Nur said...

alamak..sayangnya nak cuci muka dgn air kelapa...
kalau minum lagi sedap..hihihihi

air inai lak cik nur penah minum..pahittttt..!

Misya Mialen said...

Tips satu tu sllu pakai. Tips lain blum lg.nnt cuba.tq ye.;)

Yana Libra said...

eh, air inai leh minum ye? baru tau~~ huhu

Solehah Shamsuddin said...

@Mrs Velentine same2 :)

Solehah Shamsuddin said...

@Deqla manjew klu kuih seri mke tu solehah xtau la.cbe try google ye.hehe

Solehah Shamsuddin said...

@Si Matatajam oh yeke?ktne akak tgk ye...

Solehah Shamsuddin said...

@dyabunga air inai xsedap la syg.

Solehah Shamsuddin said...

@Eca Dwinky Asha hehe ok kak.

Solehah Shamsuddin said...

@Haryati Hamzah btl kan3?sng je nk cari bahan2 nye ni...

Solehah Shamsuddin said...

@Yumida hehe tq ye.ehehe cbe tau nt :)

Solehah Shamsuddin said...

@~Sweet Honesty~ lorrr yeke sweety.sweety tinggal ktne ye?bleh solehah tau...

Solehah Shamsuddin said...

@lelamaisara hehe cbe try ye.sbnrnye air inai pahit la akak.

Solehah Shamsuddin said...

@Chic Na xpela ye.gne jela kulit pisang klu dh bese

Solehah Shamsuddin said...

@Chic Na xpela ye.gne jela kulit pisang klu dh bese

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Nur hehe ye2 cik nur..air inai mmg pahit.

Solehah Shamsuddin said...

@Misya Mialen oh bgus2.cbe tau...

Solehah Shamsuddin said...

@Yana Libra bleh je akak :)

wan nurul hezrina said...

waaa bleh trynie..sedapker air inai.hikhik..org kta bgun pg n sapu embun pg kat muka..selain kulit pisang suka tanyeh kulit lidah buaya

Solehah Shamsuddin said...

@wan nurul hezrina sbnrnye byk lg tips leh wt.cme ni solehah gtau sebilangan je

9n0L4 said...

cuci dgn air beras pun okey jugak kot. ;)

Solehah Shamsuddin said...

@9n0L4 betul,betul,betul :)