Lazada Malaysia

Wednesday, July 11, 2012

Home » , » Cubaan Untuk Hacked Atau Di Hacked Oleh Seseorang?

Cubaan Untuk Hacked Atau Di Hacked Oleh Seseorang?

Assalamualaikum.

Harini saya tak tau nak cakap camna. Hati saya berkeceramuk sebab ada satu blog yang tidak dikenali masuk dalam chatbox blog saya. Korang nak tahu link blog tu? Ni link blog tu : http://ceriteracintabalqis.blogspot.com/. Korang nak tahu juga mana mana saya dapat link blog ni? Mari saya tunjukkan buktinya.

*Bulat Merah : Muka tuan punya blog, rasanya ini bukan gambar sebenar.
*Anak panah Biru : Link blog.

Bersemangat saya balas kunjungan pagi ni, tiba-tiba terjumpa link macamni pulak. Daripada saya bersemangat, terus terhenti semuanya. Ini bukan kali pertama saya kena, sudah berkali-kali saya kena... *dalam hati, geram =.=


Bila korang masuk blog dia, bukan main sedap lagu blog dia. Tak silap saya lagu dalam blog dia tu lagu tema cerita Naruto. Saya pun tak pasti. Kalau nak tengok, korang pergilah lawat blog dia ye.


Cuba korang tengok bawah blog dia, maksud saya footer blog dia. Ada ayat merapu-raban dibawahnya. Sampaikan saya sendiri pun tak paham. Dan dalam blog dia juga terletak gambar Sakura. Ala, Sakura dalam cerita Naruto tu. Kenalkan? Yang tu saya tak kisah sangat. Tapi apa yang bagi saya pening sekarang, background apa yang dia letak dalam blog dia ni? Ada nombor dan huruf pulak tu. Bila saya buka blog dia ni, ada logo Cyber S.W.A.T. Cyber S.W.A.T adalah salah satu hacker yang aktif di Malaysia. Jadi saya dah tak paham sekarang ni, blog dia telah dihacked ke atau blog saya yang akan dihacked? Bukan apa, kenapa perlu dia hantar link blog budak ni ke fibox saya? Siapa yang pakar dalam dunia internet tu, tolong jelaskan pada saya. Saya perlukan kepastian dari korang semua. Please...

41 sweet comments:

Cendol said...

eeeii takutnyee..hari tu pun ade cik balqis tu tinggal jejak..ayat same mcm yg sys tunjuk tu..tp Cendol tak bukak sebab time tu internet lembab

JQ said...

Blog dia yang kena hack rasanya...


anyway, jom join GA saya cik solehah.. hehehe...Jangan risau. tak kena hack punyer...kekeke

Unknown said...

sbr je la..blog tuan tu may b da d hacked...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hukhuk akak pon xpaham la solehah sbb xpenah kena ...xdapat nk bantu

Noor Atikah Ramli said...

takutnye..kena bhati2 .

dya nasir said...

takutnya.dya rasa tuan punye blog dh kne hack

Solehah Shamsuddin said...

@cendol erkk btl ke adik.ish seramnya.habis tu npe dy bgtau pasal GA ye?

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Jajika amboi cik akak kita ni.hehe xdala.bkn sume yg jd mcmni.sume blog ok je.cme da certain je jd cmni.insya-Allah nt sy join ye.

Solehah Shamsuddin said...

@aNereO UsitHe itu la.solehah pn rs mcmtu.tp xpsti ni.jd isau la plak sbb kn hacker send link blog budak tu kt chatbox blog.solehah rs solehah nk je delete chatbox tu

Solehah Shamsuddin said...

@Wanieys hehe its ok kak :)

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Rongoks btl2.jd hati2 wt ms skrg.

Solehah Shamsuddin said...

@dyabunga tu la solehah pn rs jgk.tp isau sbb dy send link blog dak tu kt sini :(

lelamaisara said...

eh tak tau pulak la dik...seram plak...

Miss N™ said...

eh..cik nur pun pernah kena.. tapi bukan link blog tu.. blog lain..

dia xtinggalkan komen di fibox cik nur, tapi time tu ciknur tgh BW..

tgk2 keluar mcm tulah sebiji..cepat2 nur padam..!

takutt..!

Chic Na said...

cik na pun ada dia invite join GA kat fibox, last week kot. masa tu ok je blog dia. cik na rasa blog cik balqis tu dah kena hacked.

Unknown said...

deqla x pakar.. tp takot la jadi camni.. nk berblog pun susah..la haii..

Solehah Shamsuddin said...

@lelamaisara tau xpe.jd mulai skrg,jagalah blog masing2 ye

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Nur itu la solehah sbnrnye pn takut jgk ni.sbnrnye solehah xtau menahu sume ni.tp pe yg solehah cme tau cyber S.W.A.T tu hacker yg handal kat Malaysia.seram ni..

Solehah Shamsuddin said...

@Chic Na lorr kna blocked?ksiannya dia.GA pe yg dy invite ye?solehah ase dy bru kna smlm.sbb klu la btl dy nye blog dh lme kna hacked,msti dy xhntr msg tu smlm kt chatbox solehah.

Solehah Shamsuddin said...

@Deqla manjew tau xpe.solehah berdoa supaya dyorg ni pn xdtg ke blog solehah.solehah takut

Ardini Humaira said...

isaunye kan kes2 hacked ni huhu

Solehah Shamsuddin said...

@Ardini Humaira itulah.kita xsgka ssuatu yg buruk akn jadi

Aine Ainun said...

solehah,'sebab tu akak x suka pakai shoutbox ni,
banyak spam n macam2 lagik...

pasni, hati2 nk klik ye...

Masha Meisters said...

eeh...lain macam je :P
takut ler pulak~

Solehah Shamsuddin said...

@Aine Ainuntu lah akak.solehah dh jd seram je dh ni,jd takut nk bkak link blog dlm shoutbox :(

tq akak sbb pesan, solehah akan dgr ckp akak ye :)

Solehah Shamsuddin said...

@Masha Meistersha, tau xpe.solehah pn dh jd seram jgk ni

Liyana Anuar said...

mgkn masa dia ltk link tu dia tak perasan blog dia kena hack..

Solehah Shamsuddin said...

@Yana Libranthla.solehah pn xtau :(

Nurul Says said...

wah nak tau cerita seterusnya keep me updated

Cik Balqis said...

okey..cik balqis in da house! tak baik tau ckp sy cmtu..saya sndri tak tau kne hack! tapi da ok..da betulkan..so cara2 nak tingkatkan security dari kena hack..sila baca entry terbaru cik balqis!

http://ceriteracintabalqis.blogspot.com/2012/07/blog-kena-hackedbengang.html

Solehah Shamsuddin said...

@N.Aima K okay.

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Balqis maafkan sy cik balqis.sy dh mohon maaf kat cik balqis dlm blog cik balqis td.harap cik balqis maafkan sy sbb sy xtau pe2 sal ni.sy cme takut bnda ni jd kat sy je.maafkan sy ye... :(

Solehah Shamsuddin said...

@Cik Balqis perlu ke solehah delete entry ni? T_T

mummyrinazone beauty said...

takutnyer...gaknye blog dia kot kna..

Solehah Shamsuddin said...

@wan nurul hezrina ye.dy dh gtau da.blog dia yg kna.

9n0L4 said...

huhu. seram jugak kalau masuk ke page yg kene hack kan. pernah jugak skali kene.

Solehah Shamsuddin said...

@9n0L4 xperlu la kot takut sbb bkn kita yg kna...

Nashrin Nazmel Svn said...

Cyber Legals

Acts Of Malaysia

Malaysia telah telah meletakkan pada asas yang kukuh pembangunan ICT dengan menyediakan undang-undang. Sebagai permulaan sebanyak lima undang-undang telah digubal dan diluluskan, seperti berikut: 

1. Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 
2. Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia 1998. 
3. Akta Tandatangan Digital 1997. 
4. Akta Jenayah Komputer 1997. 
5. Akta Teleperubatan 1997. 
6. Akta Hak Cipta (Pindaan).

Mungkin telah melanggar salah 1 dari 6 Akta ini.
Saya, bg pihak CyberSWAT ingin meminta maaf ke atas Blog itu. 

Nashrin Nazmel Svn said...

Cyber Legals

Acts Of Malaysia

Malaysia telah telah meletakkan pada asas yang kukuh pembangunan ICT dengan menyediakan undang-undang. Sebagai permulaan sebanyak lima undang-undang telah digubal dan diluluskan, seperti berikut: 

1. Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 
2. Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia 1998. 
3. Akta Tandatangan Digital 1997. 
4. Akta Jenayah Komputer 1997. 
5. Akta Teleperubatan 1997. 
6. Akta Hak Cipta (Pindaan).

Mungkin telah melanggar salah 1 dari 6 Akta ini.
Saya, bg pihak CyberSWAT ingin meminta maaf ke atas Blog itu. 

Nashrin Nazmel Svn said...

Cyber Legals
Acts Of Malaysia

Malaysia telah telah meletakkan pada asas yang kukuh pembangunan ICT dengan menyediakan undang-undang. Sebagai permulaan sebanyak lima undang-undang telah digubal dan diluluskan, seperti berikut: 

1. Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 
2. Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia 1998. 
3. Akta Tandatangan Digital 1997. 
4. Akta Jenayah Komputer 1997. 
5. Akta Teleperubatan 1997. 6. Akta Hak Cipta (Pindaan). 

Mungkin pemilik blog tu dah melanggar salah 1 dari 6 Akta berikut.
Saya, bagi pihak CyberSWAT ingin meminta maaf ke atas blog tersebut.

Nashrin Nazmel Svn said...

Cyber Legals

Acts Of Malaysia

Malaysia telah telah meletakkan pada asas yang kukuh pembangunan ICT dengan menyediakan undang-undang. Sebagai permulaan sebanyak lima undang-undang telah digubal dan diluluskan, seperti berikut: 

1. Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 
2. Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia 1998. 
3. Akta Tandatangan Digital 1997. 
4. Akta Jenayah Komputer 1997. 
5. Akta Teleperubatan 1997. 
6. Akta Hak Cipta (Pindaan).

Mungkin telah melanggar salah 1 dari 6 Akta ini.
Saya, bg pihak CyberSWAT ingin meminta maaf ke atas Blog itu.