Lazada Malaysia

Wednesday, March 14, 2012

Home » BEN ASHAARI AJAK KONGSI CERITA CUTI SEKOLAH

BEN ASHAARI AJAK KONGSI CERITA CUTI SEKOLAH

Nak join? KLIK SINI

Ben Ashari bagitahu saya...
Ceritakan kenangan anda sewaktu cuti sekolah dulu dulu dan perbezaan yang korang nampak dengan sekarang .. Hehehe... Sebenarnya kan saya malu nak cerita kat korang semua. Tapi disebabkan korang pun share jugak pengalaman korang kan, ok saya pun nak share jugak la ye.hehe

Antara perkara wajib saya akan buat masa cuti sekolah dulu semestinya :

a) Pergi meronda sekeliling bandar Teluk Intan. Teluk Intan ialah tempat kelahiran saya. Jadi sudah semestinya semua ceruk banggunan yang ada kat sane saya dah lalu. Tak ada apa-apa yang saya dan kawan-kawan beli, tapi disebabkan kami adalah heroin jalan kaki di sana, hampir setiap minggu muka kami akan sentiasa ada kat sana.

b) Dulu saya suka main batu seremban dengan kawan-kawan masa cuti sekolah dulu. Best tau. Tapi sekarang ada lagi ke eh?

c) Main masak-masak. Ececeh patutla saya pandai masak sekarang ni kan? eewahh....


Ha, ni semua apa yang saya buat masa cuti sekolah dulu.
Tapi perbezaan sekarang,errrmmm....


Bukak komputer, online facebook, chatting-chatting, komen-komen...kemudian tidur. Ini lah realiti sekarang. Saya tak tahu apa nak jadi dengan budak-budak sekarang. Ada yang bawah umur 12 tahun pun dah ada facebook. Mentang-mentang umur boleh ditipu dalam facebook, berlambak facebook fake sekarang ini. Yang untungnya, orang yang buat Facebook la. Yang ruginya, kita ini la yang duk mengadap facebook. Duit membazir keluar bayar bil elektrik dan bil internet. Betul orang cakap, mengadap facebook boleh mengudang penyakit. Ini ialah realiti. Bukan facebook sahaja,banyak lagi laman sosial yang dicipta sekarang ini. Apala nak jadi dengan budak-budak sekarang. Ish ish ish. Beringat la semua ye. Peace~!!!

4 sweet comments:

Muhamad Azam said...

Dari segmen sama..

Jom ke blog saya pulak

http://blogbudaksengal.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-kongsi-cerita-cuti.html?showComment=1331709871583#c1332475745578840917

Ce'gu JAERA said...

kenangan zaman kanak2 dulu memang indah2 kan.,..
salam ukhuwah

Unknown said...

dr segment sama.. nice.. anyway saya dh follow awak. jom follow kita balik :)

Solehah Shamsuddin said...

ok sume.sy dh review blog awk sume alek.hehe best2 entry