Lazada Malaysia

Saturday, December 1, 2012

Home » 10 Kereta Termahal Tahun 2012

10 Kereta Termahal Tahun 2012

Kereta ataupun automobil ialah kenderaan bertayar empat (biasanya) yang mempunyai enjin. Pada masa dahulunya ia dikenali sebagai kenderaan bermotor kerana 'motor' merujuk kepada enjin. Kereta mempunyai tempat duduk untuk pemandu dan sekurang kurangnya satu tempat duduk untuk penumpang dan selebih-lebihnya 7 orang.

Pada masa kini, kereta merupakan pengangkutan utama untuk pergi ke sesuatu tempat bagi sesetengah manusia. Terdapat pelbagai ciptaan kereta pada masa kini. Tidak mustahil, semakin canggih dan hebat kereta tersebut, semakin mahal harganya. Mari kita tengok kereta termahal di dunia untuk tahun 2012. Manalah tau ada yang berkenan di hati... :)


1. Bugatti Veyron Supersport (USD 2,600,000)


2. Ferrari 599XX (USD 2,000,000)


3. Zenvo ST1 (USD 1,800,000)


4. Koenigsegg Agera R (USD 1,711,000)


5. Aston Martin One-77 (USD 1,400,000)


6. Maybach Landaulet (USD 1,400,000)


7. Pagani Huayra (USD 1,300,000)


8. Hennessey Venom GT (USD 1,000,000)


9. SSC Tuatara (USD 970,000)


10. Porsche 918 Spyder (USD 845,000)

* Pilih cepat. Bagi saya, semestinya Bugatti Veyron Supersport menjadi pilihan hati.

10 sweet comments:

Ahmad said...

waaaa..kereta idaman saya ni,,owner pun suka ye???

nanti kita jalan2 hehe

tag awak disini

http://amad-jalanan.blogspot.com/2012/12/segmen-giveaway-for-followers-abang.html

Solehah Shamsuddin said...

hehe orite.pegang janji tu.thanks tag ye.

Chic Na said...

fuyyooo.. berkenan pun cuma mampu tengok je. huhu..

Cinta Misteri said...

Ada duit bebilion ringgit pown CiM tkkn beli kereta2 tu. Membazir baik mndrma & melancong, rugi sbb leh duduk be2 jep. Baik CiM beli pulau

Cik Nur said...

wooooooo..!cantikkk..!
tapi nak beli idok mampu..

9n0L4 said...

mabelesssss. tapi akak tak minat kete mewah. minat rumah mewah. hehe.

Mrs Velentine said...

rugilah beli keta mahal2 mcm ni..huhu..beli rumah harga makin tinggi

lelamaisara said...

foooyooo..mimpi aje nak dapat kete mcm ni..hehhe

N.Aima K said...

ni beli kereta mcm ni..tggl kat dlm kereta je lah

Dayana Bahar said...

Bnayk nyer duit org yang mampu beli... billionaire boleh ar kot