Lazada Malaysia

Wednesday, June 20, 2012

Home » » Apam Polkadot

Apam Polkadot

Assalamualaikum.

Apam Polkadot. Rasanya semua orang tahu mengenai apam polkadot ni kan. Saya pasti ramai yang sudah merasai betapa nikmatnya apam polkadot ni. Saya pun tidak terlepas peluang untuk merasai kesedapan apam polkadot ni. Semalam mama saya bawa pulang apam polkadot ni ke rumah dari sekolah tempat mama mengajar. Apam polkadot yang mama bawa ni berbentuk ladybird. Tau kan bentuk ladybird macamne. Mari saya tunjukkan macamne bentuk apam polkadot yang mama saya beli ni.


Inilah packaging apam polkadot ni. Walaupun packaging dia nampak simple, bila tengok apam polkadot ni dari luar, dah yakin apam polkadot ni pasti sedap.


Sebenarnya saya terlambat ambil gambar kesemua apam polkadot ni. Maklumlah bila buka saje, terus habis satu barisan apam ni. Adik-adik saya yang rembat dulu. Maklumlah diorang pun tak boleh tengok benda-benda comel camni, samalah macam saya. hehe


Apa lagi saya pun rembat sekali la. Ni la apam polkadot yang berjaya saya rembat dulu.hehe


Tengok tu korang, comelkan apam polkadot ni. Rasa sayang pula nak makan.hehe


Dah siap-siap saya ‘posing’ kan apam polkadot ni, terasa tergoda pulak nak makan. Apa lagi, terus "ngaummm la". pssttt, baru saya tahu yang apam polkadot ni ada jem di dalamnya. Seperti yang saya makan ni, apam polkadot yang berwarna merah diletak dengan jem strawberi, warna oren diletak dengan jem oren dan warna ungu diletak dengan jem blueberi. Sedap tau. Rugi kalau korang tak nak rasa.

Tergoda tengok apam polkadot ni?hehe Mesti korang tertanya-tanya dari mana saya beli apam polkadot ni kan. Sebenarnya apam polkadot ni mama saya beli dari cikgu sekolah mama jugak. Anak cikgu tu yang buat. Disebabkan anak dia cuma buat apam polkadot ni kat rumah, jadi dia menggunakan ibunya untuk jual apam polkadot ni di sekolah. Bijak-bijak. Tapi masalahnya dia tak buat promosi dalam internet. Kalau dia buat promosi, mesti laku apam polkadot dia ni kan. Oleh disebabkan dia anak kepada cikgu sekolah mama saya, dengan rasa lapang dada, saya tolonglah dia untuk promosikan apam polkadot dia ni kat sini. Saya buat promosi ni pun tak da ‘charge’ untuk dia ye. Sesiapa yang teringin nak beli apam polkadot seperti di atas, bolehlah bagitahu saya ye. Harga untuk dua baris apam polkadot seperti di atas ni berharga rm20. Jika nak tempah beraneka kek pun ada. Harga boleh dirunding.

“ Ini bukan entri pengiklanan, entri ini sekadar promosi. ”

p/s : Maaf sebab sudah beberapa hari saya tak dapat online. Sejak malam khamis sehingga semalam saya tak dapat online. Entry hari khamis tu memang saya dah buat schedule sejak hari isnin. Modem kat rumah rosak, jadi saya tak dapat nak online. Harini baru abah saya dapat gantikan. Maaf ye semua.

22 sweet comments:

Unknown said...

comel....lagi2 yg kaler pink tu...mcm strwberry lak tgk...

lelamaisara said...

Pernah tgok org buat apam ni.. Agak leceh juga nak wat...kalu saye mesti tak sabar.. Huuu

Miss N™ said...

comelkan apam ni...
cik nur xpandai buat apam...

Chic Na said...

sedapnya. nampak menarik kan dia buat kaler2 macam tu. mcm buah. siap ada inti kat dlm ye. buat cik na lapar je. nyummmm.. :)

dya nasir said...

nk juga..xbg dya pu..hihihi

Solehah Shamsuddin said...

Deqla:
ye deqla syg.hehe tp antara semua ni,yg pling sdap warne oren la

Kak Lelamaisara:
hehe mmg pn kak.nk wt apam ni mmg perlukan kesabaran tinggi,klu xsbr xjd la nt

Cik Nur:
cbe cik nur try kali ni.nt solehah nk cbe tnye kt anak cikgu ni,pe resipi apam ni.hehe

Chic Na:
ye chic na.mmg sedap apam ni.nk je bg chic na try.tp apakan daya kita xpnh jmpe

Dyabunga:
hehe dya pn nk jgk ke.hehe meh2 dtg umah solehah.nt solehah leh tempah lg kt anak cikgu ni

are_lin@yu said...

sedapnya geram tengok..ayu tak pernah cuba lg.;-)

Masha Meisters said...

hihi...comelnyer...
masha penah try wat jugak...tapi bantat...huhu

Solehah Shamsuddin said...

Ayu:
hehe cbe la ye.mne tau jd ke nanti. :)

Masha:
hehe xpe dear.nt cbe skali lg.hehe

Unknown said...

br pertama kali dapat baca entry solehah..sorry, mama nie..dah tua, mana dok tau...fesyen blog org muda..hihihi

apam tu mmg sedap nampaknya...kalau dekat boleh gak order...heheh

LYAfrina said...

comeln kiut miut

Solehah Shamsuddin said...

Izan Mama Mia:
hehe itulah akak.nt solehah cbe tnye dak tu klu dy leh post jauh2,nt solehah gtau akak ye.

Lyafrina:
hehe tq.nt solehah nk order lg apam polkadot ni.

~Cik Sweety~ said...

comell sungguh.. nape yea..sweety dh letak blog solehah kt bloglist..tpi tak muncul pun bila solehah update entry baru..nape ye??blog solehah kekal je kt barisan bawah..nape yee?? napeee?? adehh.. nnt solehah anggap sweety sombong lak xdtg sini..padahal bloglist tu yg bt masalah..

Solehah Shamsuddin said...

tq ye sweety.

aReLaN said...

hohohoh..comel & nampak sedap.nanti kenduri kawen bagi doorgift ni jela.suruh adik2 buatkan. :P

Solehah Shamsuddin said...

Arelan:
amboi cite bab kwin yeye.ble nk kwin nye tu?hehe wt doorgift byk2 tau,bg sy sikit.haha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

apam polkadot sedap hihi...wani penah order utk besday qalief tp bkn polkadot tp spongebob hehehe

Solehah Shamsuddin said...

Wanieys:
ohh yeke.da jgk ke apam yg berbentuk spongebob? bru solehah tau :) nt nk try usha gak la.hehe

Liyana Anuar said...

wah...comel2 apam tu~ :)

Solehah Shamsuddin said...

Yana Libra:
hehe comey kan?geram je tgk

9n0L4 said...

comelnyeeeeeee. cepat mkn. nnt ade org songlap. hihi.

Solehah Shamsuddin said...

9nol4:
hehe dh hbis pn.ke akak yg nk songlapnye?hehe