Lazada Malaysia

Tuesday, August 19, 2014

Home » » Jawapan Kepada Persoalan Mengenai Ummaland

Jawapan Kepada Persoalan Mengenai Ummaland

Assalamualaikum.

Oleh kerana di Facebook saya terlalu ramai yang inbox saya bagaimana senangnya saya daftar akaun Ummaland ini, jadi saya fikir nak bantu korang jawab sebarang soalan yang mengelirukan mengenai Ummaland.

1. Bagaimana daftar Ummaland?

Jawapan : Sebelum ini saya daftar Ummaland degan menggunakan Apps Store. Terpulang pada semua sama ada mahu daftar melalui laman web ataupun Apps Store. Tetapi apa yang saya tahu, jika daftar akaun Ummaland melalui Apps Store adalah lebih mudah. Jika tidak mahu membebankan memori hp, hanya install Apps Store Ummaland untuk daftar akaun Ummaland ini. Setelah selesai, uninstall semula Apps Ummaland ini. Nanti boleh sign in Ummaland melalui laman web. Mudahkan?

Daftar melalui website.

Daftar melalui Apps Store. Install apps Ummaland ini dan daftar akaun Ummaland.

2. Apakah yang perlu ditulis untuk "Who's your creator"?

Jawapan : Allah.


3. Adakah fungsi Ummaland sama dengan Facebook?


Jawapan : Ya.


4. Apakah id akaun Ummaland saya?


Jawapan : Solehah Shamsuddin


Pada masa sekarang, sudah ada 8 orang kenalan dalam akaun Ummaland saya. Semuanya kenalan baru. Buat masa ini, saya approve semua orang yang add saya kerana saya tahu semua yang add saya adalah orang baik. Tetapi sedang saya refresh home akaun Ummaland saya, saya ternampak di bahagian Friend Suggestions sudah ada pengguna Ummaland yang berani upload gambar tidak menutup aurat. Gambar profile pun gambar tidak bertudung. Jadi kepada sesiapa yang berkenaan, silalah padam gambar itu sebelum saya bagitahu pada pihak Ummaland untuk tutup akaun yang berkenaan.

Jika masih terdapat soalan yang ingin ditanya, sila komen entri ini. Terima kasih.

2 sweet comments:

nurul aqidah azahar said...

wah,,,akk lum buka acc lagi..anyway singgh bw cn http://mummysupplementshop.blogspot.com/

kayyana said...

akak tak daftar lagi ummaland ni solehah.. huhuhu