Lazada Malaysia

Saturday, February 15, 2014

Home » » Tutorial : Buat Ikon Instagram

Tutorial : Buat Ikon Instagram

Assalamualaikum.

Original tutorial from me. Inilah tutorial yang saya janjikan itu. S
eperti yang saya janjikan dalam Instagram iaitu tutorial mengenai Instagram, setelah sebulan saya mencuba untuk membuatnya, akhirnya saya sudah jumpa cara yang boleh dikatakan okay untuk membuat ikon dalam Instagram. Tetapi applikasi yang akan saya ajarkan ini tidak boleh buat semua ikon dan dikatakan banyak juga ikon yang boleh dibuat dalam Instagram. Cubalah, mana tahu korang akan suka nanti.


Syarat Wajib : Mempunyai hp Android

1. Buka Apps Store & taip GO SMS Pro.


2. Selepas dapat applikasi seperti gambar di bawah, klik Install.




3. Buka Apps Store & taip Emoji Keyboard.

4. Selepas dapat applikasi seperti gambar di bawah, klik Install.



5. Selepas download kedua-dua applikasi di atas, sila ikut langkah ini. Buka applikasi GO SMS Pro dalam hp korang. Klik Start dan masukkan nombor hp korang. Klik Activate. Tunggu kod pengesahan dan sila aktifkan akaun GO SMS Pro korang. Setelah aktifkan akaun GO SMS Pro, sila ikuti langkah seterusnya. (Jika tidak dapat aktifkan lagi akaun GO SMS Pro, boleh ikut langkah seterusnya juga. Tapi pastikan nanti korang daftar tau.)





6. Buka applikasi Emoji Keyboard dalam hp korang. Jika korang nak ubah setting dalam applikasi ini, klik bahagian Personalize. Jika tak nak, biarkan saje setting seperti itu.

7. Buka Settings hp. Buka bahagian setting keyboard hp. Kemudian tick bahagian "Emoji Keyboard" dan ubah bahagian Default Keyboard kepada "Emoji Keyboard".



ditukarkan kepada


8. Buka Instagram. Pergi ke bahagian komen Instagram dan korang akan dapati keyboard hp korang sudah bertukar. Untuk mendapatkan ikon Emoji, touch pada (yang dibulatkan dengan bulatan kuning) seperti gambar di bawah. Untuk menukar ikon yang lain, buat seperti kita menukar ikon dalam WhatsApp. Jika bentuk ikon tidak sama seperti gambar ikon ataupun error, gunalah ikon lain ye. Ini kerana tidak semua ikon yang boleh digunakan.



Selamat mencuba.
Jika terdapat sebarang pertanyaan, sila emel saya : pinkgemstone90@gmail.com