Lazada Malaysia

Tuesday, April 2, 2013

Home » Saya Menang Dari Peraduan Keyword Contest Usahawan Kecil #1 2013

Saya Menang Dari Peraduan Keyword Contest Usahawan Kecil #1 2013


Assalamualaikum. Alhamdulillah dan syukur dipanjatkan kepada Allah kerana saya disahkan memenangi satu lagi contest SEO. Pasti korang dah sedia maklum, contest mengenai "Usahawan Kecil | Tip-Tip Usahawan" yang sentiasa melekat di entri pertama blog saya ni. Sebenarnya saya tak menjangkakan kemenangan ni kerana banyak lagi otai SEO yang join.

Beberapa hari sebelum contest ni habis, saya jangkakan yang saya akan menang hadiah saguhati saje di entri SINI. Tetapi oleh kerana sebelum ni saya pernah join satu contest SEO serta menjangkakan saya akan menang, rupa-rupanya jangkaan saya meleset dan entri saya menurun ke rank kedua sebelum tiga hari lagi contest SEO tu akan berakhir membuatkan saya ambil iktibar di situ yang saya juga boleh menang di saat akhir. Jadi saya rasa tak mustahil jikalau saya dapat pintas ke rank pertama dalam contest ni. Dan akhirnya, saya berjaya buktikannya.


Ada yang tanya, apa tips saya sehingga boleh menang. Sebenarnya saya sendiri tak ikut tips SEO. Boleh dikatakan saya tak buat backlink yang hebat untuk contest ni. Mungkin kerana tajuk entri yang saya buat ni dan rajin blogwalking, dua ni saje kunci yang saya lakukan. Entri contest yang dibuat mestilah mantap sehingga penggunaan keyword yang dipertandingkan mestilah 100% ada di dalam entri contest. Maksud saya, keyword tersebut wajib ada di tajuk entri, labels, links dan search description.

Kepada tuan penganjur "Peraduan Keyword Contest Usahawan Kecil #1 2013", saya ingin mengucapkan terima kasih kerana membuat contest SEO ni. Sememangnya contest SEO sebegini menguji tahap kekuatan sesebuah blog. Kepada pemenang yang lain, tahniah kerana menang. Saya teruja dapat bersaing dengan semua. Terima kasih.

15 sweet comments:

Unknown said...

Tahniah kak! ;)

Abang Karu said...

Tahniah...anda menang lagi :)

dya nasir said...

tahniah solehah.. :)

Anonymous said...

salam sis..jemput join segmen kathy http://coretanhatikathy.blogspot.com/2013/04/1st-segmen-selamat-hari-lahir-by-kathy.html

zaxx said...

tahniah..:) waa hebatnya..:)

KamilSalleh said...

Tahiah buat Solehah kerana berjaya mendapat tempat pertama lagi tu. Alhamdulillah...rezeki katakan. Saya kagum dgn entri saudari...tak mampu saya mengejarnya, pelbagai cara dah dilakukan namun masih tidak menanandingi SEO anda. Semoga kita bersua lagi di lain contest. Insya Allah. Tahniah sekali lagi dan juga rakan-rakan lainnya.

maszull said...

assalamualaikum solehah...tahniah2 yer...:)

Solehah Shamsuddin said...

Terima kasih semua :)

Unknown said...

tahniah ya..rezeki tu..hehe..

Unknown said...

itu la kalo dah namanya rezeki....

Mrs Velentine said...

tahniah solehah

are_lin@yu said...

thniah solehah..;-)

Nurul Says said...

alhamdulillah TAHNIAH ;)

Miss N™ said...

hebatnya...
Tahniah ye solehah....

Liyana Anuar said...

congrats~ :)