Lazada Malaysia

Friday, April 6, 2012

Home » Domain Percuma Daripada Free Domain Factory

Domain Percuma Daripada Free Domain Factory


Assalamulaikum dan hai semua.

Apa khabar, sihat tak? Korang semua nampak tak tajuk di atas ni. Domain Percuma Daripada Free Domain Factory. Rasanya korang sebagai bloggers mestila tau kan domain tu apa. Kalau tak tau, meh saya terangkan.

Domain itu adalah alamat untuk laman web anda. Sebagai contoh, domain yang sedia ada dan merupakan blogger popular juga, http://www.benashaari.com/ & http://www.lyssasecret.com/ . Pilih domain yang pendek dan mudah diingat.. Ini kerana alamat domain inilah yang akan ditaip pada browser untuk ke web anda.. Nama domain yang bertepatan dengan niche juga penting kerana akan dapat membantu menaikkan traffik anda melalui enjin carian.

Dan kali ni saya ingin mewar-warkan pada korang semua satu tapak domain yang mudah dan senang tanpa membayar domain ini dengan menggunakan wang ringgit dan juga tanpa menggadai dengan apa-apa jenis harta korang semua. Wah macam best saje ni. Nak ke semuanya? Tapak blog saya sekarang hanya menumpang kasih tapak blogspot. Kadang-kadang terasa macam tak seronok saje guna blogspot ni, maklumlah kan ada terma dan syarat. Teringin juga nak dapat domain sendiri. Apa kata kita daftar ramai-ramai ke Free Domain Factory. Ia menawarkan satu tapak domain percuma buat korang semua.

Cara nak daftar domain ni :

1. Klik link Free Domain Factory ni.
2. Selepas klik link ni, korang akan dapati di bawah tulisan To Grab your Domain, Please Enter the Following Details, korang wajib masukkan nama domain yang korang nak, nama korang, kata laluan juga emel korang semua & tekan 'submit'.
3. Pergi pada 'inbox' emel yg korang daftarkan tadi dan korang wajib klik link di bawah ayat berikut CONFIRM BY VISITING THE LINK BELOW:
4. Kemudian klik 'Sign In' dan sila baca arahan yang berikutnya untuk korang buat setting untuk domain tu.

Mudahkan cara-cara daftar domain ni? Jadi korang tak perlu la bersusah-payah beli domain yang berbayar dan mahal pulak tu, banyak lagi domain yang korang boleh dapat secara PERCUMA SAHAJA. Apa lagi,jom daftar domain ni bersama-sama.

~ SELAMAT MENDAFTAR SEMUA ~

4 sweet comments:

Unknown said...

Saya memang suka jg dengar lagu dia ni

Solehah Shamsuddin said...

lagu?hehehe

Arina Shamsul said...

wah cam best je,adik dah daftar ke?ngeee.

Solehah Shamsuddin said...

dah daftar dh..cuba la akak try daftar.tp solehah malas la pulak nk guna domain sendiri.rasa xyakin lagi,sbb tu solehah masih guna blogspot