Lazada Malaysia

Wednesday, May 16, 2012

Home » Selamat Hari Guru, Cikgu!

Selamat Hari Guru, Cikgu!

Gambar dikreditkan kepada FizGraphic

Assalamualaikum semua.

Hari ini hari guru kan. Jadi saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya, terutama pada mama saya yang juga sebagai seorang pendidik di salah sebuah sekolah rendah di tempat kelahiran saya sendiri, Teluk Intan. Selamat Hari Guru, Mama. Sebenarnya saya nak beri ucapan khas ini juga kepada cikgu-cikgu sekolah rendah saya, cikgu-cikgu sekolah menengah saya dan kepada semua pensyarah tempat saya belajar sekarang. Tanpa anda semua, siapalah saya sekarang ini. Sebenarnya saya terkesan sikit bila orang lain asyik bercerita mengenai cikgu-cikgu sebab kebanyakan cikgu-cikgu yang saya sayang dulu sudah pindah ke sekolah lain sehinggakan sampai sekarang saya tidak dapat berhubung dengan mereka lagi. Saya berharap jika terdapat cikgu-cikgu yang mengenali saya lagi sambil terbaca entry blog saya ni, saya berharap sangat mereka tahu yang saya masih sayangkan cikgu-cikgu semua. Cikgu, tanpa cikgu siapalah kami sebagai anak muridmu. Cikgu, sebelum saya mengakhiri ucapan khas Selamat Hari Guru, lagu ni khas untuk cikgu. Harap cikgu terhibur ye.

Tema Hari Guru tahun 2012 ialah:
" GURU INOVATIF MELONJAKKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA ".

Lagu: En. Rosman bin Adam
Lirik: En. Zainal Ariffin bin Yusof
(IPGM Kampus Ilmu Khas)


Kita berbicara tentang inovasi
Ciptaan baharu gaya hidup kini
Meningkatkan Produktiviti Terkini

Bangun, beranikan terima seruan
Mendidik, memimpin penuh berwawasan
Menciptakan kreativiti
Melahirkan Guru Inovatif

c/o
Sahutlah cabaran, perubahan
Daulatkan Bidang Pendidikan,
Guru Inovatif Melonjakkan
Transformasi Pendidikan Negara
Malaysia Ku tercinta

Kita berbicara tentang inovasi
Ciptaan baharu gaya hidup kini
Meningkatkan Produktiviti Terkini

Tiada pernah jemu tiada putus asa
Sedia menimba ilmu di mana saja
Binakanlah keyakinan
Merentasi segala halangan

ulang c/o x2


SELAMAT HARI GURU.
KAMI SEMUA SAYANGKAN CIKGU.

2 sweet comments:

IntaNBerliaN said...

selamat hari guru jugak utk semua guru2.. :-)

Solehah Shamsuddin said...

ewah akak.hehe akak xwat ucapan dlm blog akak ke?