Lazada Malaysia

Wednesday, January 28, 2015

Home » Warna-Warni Minggu Bahasa Inggeris

Warna-Warni Minggu Bahasa Inggeris

Assalamualaikum.

Nak dijadikan cerita, sebenarnya minggu bahasa inggeris ini dah lama. Tapi biasalah, saya kan suka post entri yang lama-lama. Pada minggu bahasa Inggeris tu, banyak aktiviti yang boleh dilakukan. Pertandingan juga banyak dilakukan seperti pertandingan drama, perbahasan, teka-teki dan sebagainya. Oleh kerana kelas saya penuh pada minggu tu, saya tak dapat nak join. Akan tetapi, saya suka akan gerai yang dibuat pada ketika tu. Gerai yang paling saya suka adalah seperti gambar di bawah. 


Gerai ini menjual bunga dan kesemua hasil jualan itu akan disumbangkan ke tabung Save Gaza. Sambil membeli, sambil menderma. Subhanallah, semoga derma itu sudah selamat sampai ke rakyat Gaza. Insya-Allah.


Okay, inilah tempat study saya. Romantikkan saya sampai ada bunga2 bagai. Sebenarnya bunga inilah yang saya beli pada minggu bahasa Inggeris tu. Tercapai juga hasrat saya nak mencantikkan tempat study saya dengan bunga hidup.


Saya letak bunga ini di dalam botol yang berisi air dan panadol. Mesti ada yang nak tau kenapa saya letak panadol dalam air tu. Ini kerana panadol boleh memberikan bunga hidup bertahan lama tanpa tanah dan cahaya matahari. Yang bestnya, bunga ini boleh bertahan selama seminggu. Kepada sesiapa yang nak cuba tips ini, bolehlah cuba nanti.

* Siapa sini tahu, apa nama bunga biru yang saya beli ni ye? Saya teringin nak tanam bunga ni di rumah.

2 sweet comments:

Syira Lokman said...

BANYAKNYA HADIAH BEST BEST :D
WANG TUNAI, PATUNG, CD, BUKU..MCM2 LAGI...

Jom join, tamat 3 hari lagi !
http://syiralokman.blogspot.com/2015/01/giveaway-mudah-amirnawawicom.html

Ann Ishak said...

macam carnation je