Lazada Malaysia

Wednesday, August 14, 2013

Home » » Ban Pecah, Kuala Kurau, Perak

Ban Pecah, Kuala Kurau, Perak

Assalamualaikum.

Katak kenyang lalu tertidur, gajah pitam lantas terjatuh, Andai tak sampai tangan menghulur, Ku pohon keampunan dari jauh. Selamat hari raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin. Macamna hari raya korang? Banyak dapat duit raya? Saya masih lagi dapat duit raya walaupun sedikit. Mungkin si pemberi duit raya tu tak tahu umur saya dah 23 tahun.hehe

Hari Raya pada tahun ni biasa saje. Raya pertama kami beraya di Kampung Gajah, Perak. Rumah opah (sebelah abah). Hari Raya kedua pula baru balik ke rumah atok (sebelah mak). Raya kedua kami tak beraya kemana-mana tapi kami pergi ke Ban Pecah, Kuala Kurau. Hanya 3 minit saje perjalanan untuk ke sana. Dekat kan? Setiap kali kami balik kampung, kami akan pergi ke sana. Kalau korang datang ke sana, pasti korang akan teruja sebab pemandangan lautnya sangat cantik.













SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

9 sweet comments:

Cik Nur™ said...

waahhh..Nur tak pernah sampai lagi ni...
Nanti nak pergilah...

Solehah Shamsuddin said...

Klu nur nk dtg, nur gtau solehah tau. nt leh kita gi ban pecah n kuala gula. nt solehah tunjuk jalan.klu bab penginapan, rumah atok solehah da. jd save bajet.hehe

Deqla Manjew said...

cantik tmpt ni.. lagi2 sunshine tu..hihi.. kalo nur org perak x penah ke sana, apatah lagi akak yg org kl ni dik. haha

LYAfrina said...

waa...mempersonakan...
sunset..


salam aidilfitri
maaf zahir n batin

Masha Meisters said...

yang org johor apatah lagi...memg tak pernah muncul pun....huhuhu

Yumida Huda said...

cantik la view kat situ solehah
tringin rs nak pg
klo cuti2 mesia kat sini..syoknye

jemput baca & komen entry yumida ni solehah:

http://umikasum.blogspot.com/2013/08/jom-komen-blog-jejaka-jambu-aka-mr-nan.html

pengomen bertuah bakal memenangi hadiah..jemput la singgah :)

Zamani Abe said...

ingatkan, sungai besar dh td kt selangor..
btw
Terbang melayang dari blog & mendarat di sini ('',) Salam Ziarah, & jemput ke blog ya : Blogger Sekalian, Tolong Zam Sound Budak Blogger Baru Ni Boleh Tak?

izan mama mia said...

wah cantiknya view.... nak kn g ni...

Chic Na said...

ooo nama tempat tu ke ban pecah? ingatkan ape tadi..