Lazada Malaysia

Monday, May 14, 2012

Home » Semua Yang Korang Tak Tahu Mengenai Cik Solehah.

Semua Yang Korang Tak Tahu Mengenai Cik Solehah.

Pasal diriku yang korang xpenah tau n xpenah nak ambik tau.
Tapi saya tetap nak bagitau jugak..haha

1. Saya tak boleh makan buah limau atau sesuatu yang berkenaan vitamin C. Kalau saya makan, muka dan badan saya akan jadi merah-merah sampai boleh buat saya sesak nafas.

2. Saya alergik ketam dan udang laut. erkk kenapa udang laut juga yang dianak tirikan. Kecian kat dia.hehe Udang yang orang bela juga yang saya boleh makan.ngeee

3. Saya tak suka makan kangkung dan tauge. Dua-dua sayur ni memang tak boleh nak masuk tekak la. Korang hulur seciput pun, saya tetap akan buang.

4. Saya suka makan kek, ais-krim dan coklat. Saya memang suka makan ketiga-tiga ni sejak kecik. Kalau nak bagi hadiah, bagi ni saje tau.

5. Saya seorang anak perempuan sulung tunggal dari 4 adik-beradik. Jap2, saya tahu korang tak percaya sebab nampak saya ni macam ada adik perempuan kan? Dah agak dah.ngeee

6. Kebanyakan sekeliling saya banyak dikelilingi dengan warna pink dan sesuatu yang lembut-lembut. Saya tau yang korang dah tau saya suka warna pink kan. Tengoklah blog saya, hampir penuh dengan warna pink saje. Siapa yang anti-pink, jangan bosan dengan blog ni ok.hehe Saya juga suka dengan sesuatu yang lembut-lembut sebab senang bagi saya tidur. Anak patung? Memang banyaklah, kan saya seorang saje anak perempuan.

7. Bila saya bergambar, saya suka buat mata saya besar-besar sebab saya sedar mata saya sepet. haha

8. Saya fobia pakai kasut tinggi, sebab saya penah terjatuh atas anak tangga depan pasaraya. Malu kot. Habis rosak susu sebelanga. Cehhh

9. Saya seorang yang pendek. Tinggi, 150 cm. Berat? Rahsia la.haha

10. Saya suka kumpul barang mekap banyak-banyak sampai tak terpakai. Saya ada satu beg mekap besar yang saya tak tau nak campak katne.hehe

11. Saya tak suka minum air masak sebabnya tak sedap. Tapi saya suka minum air mangga dan neslo. Korang akan bosan bila keluar dengan saya, sebab saya cuma akan tempah dua-dua air ni saje.hehe

12. Saya memang suka makan laksa walaupun saya tau saya akan alergik lepas makan laksa. Jadi, bila korang hulur saje laksa, saya tetap akan makan.

13. Saya tak suka orang lain sentuh atau guna barang saya tanpa izin. Saya memang anti pada orang yang suka guna barang saya tanpa minta izin! Apa saya peduli, barang sendiri kan. Nanti rosak, kita juga yang susah.huhu

14. Saya tak suka orang mesej atau telefon saya masa saya tidur. Nanti percuma saje korang kena marah dengan saya.hewhew~

15. Dalam keluarga, saya seorang saje yang tetap panggil mama saya "mama". Yang lain, panggil mak atau mama. Sebab saya seorang yang manja dengan mama. Dengan abah? Tak kot.haha

16. Saiz kaki saya kecik sampaikan saya selalu berangan nak beli kasut budak kecik. Muat kot. haha Tapi paham-pahamla kasut diorang camne, dengan reben sana sini. Tak kanla nak pakai kasut tu. ishhh malu-malu

17. Saya tak suka kucing tidur sebelah saya atas katil. Sebabnya saya pernah tercium kucing jantan masa tidur. Tercium tau, bukan saje-saje cium! Ini semua salah kucing tu. Tak guna punya kucing, habis bakal suami saya tak dapat jadi orang pertama cium bibir ni.sob3 ada sape-sape ke yang akan kawin dengan saya lepas ni? =.=

18. Saya pernah nangis dalam kelas ketika sekolah menengah dulu disebabkan dua orang kawan laki kelas saya conteng gambar saya jadi ala-ala taliban yang pegang senapang panjang tu. Kan saya dah nangis. Padan muka diorang kena pujuk saya. Bila diorang pujuk saya balik, saya sepak kaki kerusi yang diorang duduk tu sampai patah dan diorang jatuh.haha rasakan!

19. Saya tak suka dengan perempuan yang tergedik-gedik bila mengorat laki. Menyampah aihhh! Lagi satu, saya benci dengan orang yang berlagak sombong, tunjuk macam dia ni kaya sangat. Ingatlah, duit tu dari mak ayah juga, bukan datang dari sendiri. Kalau dari diri sendiri, itu saya tak kisah, ikut suka dia nak melaram camne, duit sendiri la katakan. Dan yang paling saya tak suka, perempuan cantik yang berlagak sombong. Konon dia seorang yang cantik. Sedar-sedarlah diri tu, kalau dapat jadi top model takpe lah juga kan. Ini tak pasal-pasal berlagak tak tentu arah.grrrr =.=

20. Saya tak suka orang yang suka korek rahsia hidup saya. Bagi saya, jagalah tepi kain tu dulu.

Dah-dah, cukup la sampai sini dulu. Nanti kalau ada lagi, saya akan bagitau.
Tataaaaaaaaaa................

8 sweet comments:

lelamaisara said...

baru akak tau solehah ni macam ne...

nice..:)

Chic Na said...

ooo ok. sekarang dah kenal sket camne karakter awk, do & dont's. hehe.. :)

IntaNBerliaN said...

pelik ni.. xleh mkn yg bervitamin c.. 1st time akak tau ada org camni..

Solehah Shamsuddin said...

hehe.ye kak lela,byk kan yg solehah xleh mkn.kesian kt kita

Solehah Shamsuddin said...

hehe ye chic na.sbb tu sy gtau pd yg len skrg.spaya org len knl sy cmne.

Solehah Shamsuddin said...

hehe.tau xpe kak ina.solehah sndiri xcaye smpai skrg solehah xleh mkn makanan yg da vitamin C.tp dlu mama solehah gtau,masa tadika dlu solehah memang akn sll bwk air perahan limau ke tadika.tp skrg,solehah jd plik sbb solehah xleh sentuh lgsg buah limau.solehah jgk mmg xleh cium lgsung bau buah limau.klu tercium baunye wlupn dari jauh atau dekat,solehah akan bersin berulang kali n mke akn jd merah2 jgk.

Miss Syahbanu said...

seronok baca entry ni hehehe

dya nasir said...

rugi nya xblh mkn mknn vitamin c..hihihih..ketinggian kita sama..hahaa