Lazada Malaysia

Saturday, April 5, 2014

Home » » Pertama Kali Makan Lokan

Pertama Kali Makan Lokan

Assalamualaikum.

Siapa sini pernah makan lokan? Sesiapa yang pernah makan, mesti korang kempunan nak makan lagi lokan ini. Maaflah, saya buat entri ini sebab teruja punya pasal. Ini pertama kali saya makan lokan. Abah beli sekilo setengah, harganya sudah mencecah RM 6. Sedap tidak terkata. Disebabkan kami sekeluarga tak tahu bagaimana nak masak lokan ini, kami suruh makngah kami untuk masak. Terima kasih makngah sebab masak untuk kami.


Isi lokan. Banyak ini pun sudah RM 6 tau.
Kalau dah masak, lagilah mahal.


Proses mengasingkan kulit lokan dan isinya.



Inilah hasilnya setelah siap dimasak. Hanya tumis biasa saje.
Rasanya cukup manis daripada lala. Tetapi agak liat daripada lala.
Sesiapa yang tak pernah cuba makan, nanti cubalah makan. Sedap...

4 sweet comments:

Aniq Bukhary said...

Wei menyesal baca entry nie.. melelehair liur.. haha :D

Ieta Mat Saad said...

ha ah la... terliur dah nih... haha...

Isya PurpleZ said...

lokan memang sedap!! tapi tak tahu pulak benda ni mahal giler.. sebab biase kalo nk makan, abah pi cari sendiri dalam sungai ngan kawan dia. bertimbun2 bwk balik.. hehe..

Isya PurpleZ said...

lokan memang sedap!! tapi tak tahu pulak benda ni mahal giler.. sebab biase kalo nk makan, abah pi cari sendiri dalam sungai ngan kawan dia. bertimbun2 bwk balik.. hehe..