Lazada Malaysia

Thursday, August 21, 2014

Home » Kurma 'Medjool Dates' Pemberian Sultan Perak

Kurma 'Medjool Dates' Pemberian Sultan Perak

Assalamualaikum.

Saya rasa entri ini sepatutnya sudah lama dipublish sejak awal Syawal, tetapi oleh kerana saya terpaksa beri laluan kepada entri lain terlebih dahulu maka saya publish entri ini lambat dari hari sepatutnya.


Nak dijadikan cerita, kurma ini kami dapat daripada Sultan Nazrin Shah di awal Syawal tahun ini. Pasti korang pelik bagaimana saya dapat kurma ini kan. Sebenarnya kurma ini diberikan kepada semua staff yang rapat dengan OBJ Teluk Intan. OBJ ini singkatan kepada Orang Besar Jajahan. Abah saya berkawan rapat dengan OBJ, jadi OBJ telah beri kurma ini kepada abah. Dan kami sekeluarga dapatlah merasainya.


Kurma ini tidak sama seperti kurma yang kita nampak dijual di kedai tau. Kurma ini bersaiz besar sehinggakan sebiji kurma ini boleh membuatkan kita terus kenyang. Yang penting, sedap tidak terkata. Harga kurma ini adalah... (tak jumpa pula harganya). Teringin pula saya nak cari di kedai, tapi tak jumpa pula. Bila saya google, Alhamdulillah rupanya masih boleh kita beli di Malaysia secara online. Ada satu laman web menjual kurma ini dengan harga RM55 (1 kg), RM105 (2 kg) dan RM150 (3 kg). Mahalkan? Tetapi berbaloi. Alhamdulillah.

3 sweet comments:

kayyana said...

untungnya dapat merasa kurma dari kerabat diraja... rezeki adik nih..

Unknown said...

saya setiap tahun memang menunggu kurma dr sultan perak ini. arwah bapak sy dulu sgt sukakan kurma ini. memang lain dr yg lain. punyalah mencari kurma ni sampai sekrang xtau nk beli kt mane. sebiji makan terus kenyang memang betol pun. sorg staff mmg layak dapat stau kotak aje setiap tahun dr sultan perak. abg sy mmg bekerja dengan sultan, jd setiap tahun mmg kami sekeluarga ternanti nantikan kurma yg sgt sedap ini. xpernah pernah sy rase kurma ssedap ini

Unknown said...

boleh kasi tau website utk beli kurma ini?