Lazada Malaysia

Thursday, November 14, 2013

Home » » Tutorial : Terima Notifikasi Facebook Di Hadapan Desktop Laptop / Komputer

Tutorial : Terima Notifikasi Facebook Di Hadapan Desktop Laptop / Komputer

Assalamualaikum.

Pabila saya tengah rajin nak buat tutorial ni, ada saje idea saya ni. Maklumlah nak buat tutorial bukannya mudah. Mengambil masa yang lama untuk cuba supaya ia menjadi. Kali ni saya nak ajar korang bagaimana nak buat tutorial ini. Mudah saje. Extension ini dapat membantu korang untuk  mengesan sebarang notifikasi Facebook dengan mudah.

Syarat Wajib : Ada Google Chrome dan Facebook.

1. Mula-mula, buka Google Chrome.

2. Klik link SINI. Nama extension tu ialah Fruumo Notifier.

3. Klik FREE (ikut anak panah) dan kemudian klik Add. (Kepada pengguna Windows, buat sebagaimana korang nak install extension Google Chrome)


4. Selepas korang siap download extension tu, korang akan dapat seperti gambar di bawah. Di bahagian Show Notification, pastikan korang pilih ON. Siap!



Sebagai contoh, sila lihat gambar di bawah. Dengan syarat Facebook korang dah siap simpan log in. Dengan adanya extension ni, notifikasi Facebook akan diberitahu secara automatik walaupun korang tutup tab browser untuk Facebook. Tiadalah korang selalu mengadap Facebook saje.


Kadang-kadang tu, ada sesetengah orang install extension ini sebagai langkah berjaga-jaga dari pengetahuan bos yang kita tengah online Facebook. Siapalah yang pernah buat tu ye.hehe :)

5 sweet comments:

Mrs Velentine said...

nice

Unknown said...

rasanya akk x perlu buat.. kat opis ni time rehat jer boleh bukak.. time keje blocked.. so xde kaitan bos nak skodeng kita on9 ke x.. dah mmg x leh bkk ..haha

Farah Waheda Wahid said...

wah menarik ni solehah, thanks for the tutorial...

Miss N™ said...

nice solehah..tapi malasnya nur nak rodi2...huhuhu

LYAfrina said...

hehe..meti dh buat ni..
nice sharing...