Lazada Malaysia

Friday, October 26, 2012

Home » Selamat Hari Raya Aidiladha, Maaf Zahir Dan Batin

Selamat Hari Raya Aidiladha, Maaf Zahir Dan Batin

 
Sumber : Google

Tengok, lembu ni dah ucap "Selamat Hari Raya Korban" untuk korang.hehe Sebenarnya lembu tu sedih sebab dia bakal disembelih hari ini. Jadi sebab tu dia wish awal-awal. Tapi korang jangan kesian dengan lembu yang bakal disembelihkan tau, sebab hukumnya nanti jadi makruh. Jadi maksudnya nanti kalau korang makan lembu tu menyamai korang makan makanan yang makruh. Makan makanan yang makruh kan tak elok.

Rasanya tidak terlambat lagi untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha, Maaf Zahir dan Batin kepada seluruh ahli keluarga saya, sanak-saudara saya, tidak dilupakan juga kepada si dia, jiran tetangga rumah saya, kawan-kawan sekolah saya dulu yang pernah mengenali saya samada di sekolah rendah, sekolah menengah dan kolej, kepada rakan-rakan media massa saya, kawan-kawan setaman saya dan juga kawan-kawan yang saya pernah kenal secara sengaja atau tidak sengaja. Tidak dilupakan juga kepada seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam serta kepada seluruh Muslimin dan Muslimat di seluruh dunia. Happy Eid, Maa's salamah wa ilal liqa'. Maaf jika saya ada buat salah dan silap kepada semua, Forgive me if I done wrong to u, Asif iza yujadil khata' minni. Happy blogging! :)

15 sweet comments:

Nur Nainis said...

Selamat hari raya juga..bila awak cakap makruh...teringat dekat sepupu saya dulu-dulu..dia menangis sebab lembu ksygan dia nak kena sembelih time korban..tapi kalau tak silap saya, dia memang tak lalu nak makan daging lembu tu sebab kesian..hehe. ^__^

Chic Na said...

salam aidiladha solehah. ;)

Miss N™ said...

Selamat Hari raya aidiladha solehah ... :)

ain said...

Sama2 kita hayati idul adha ini

Deq's Qienz said...

Slmt hr raya

RIZZNA said...

Salam Idul Adha, semoga pengorbanan kita selama ini di Redhai

Tolong melapah ke samalam?
Kampung CiM sambung sembelih lai hari nie, coz semalam Friday tak sempat siapkan, ada byk embu beratur

Unknown said...

Salam aidiladha :)

Si Matatajam said...

Salam Aidil Adha....

Unknown said...

sedih? huhu.. sis deqla x penah tau tgk lembu kena korban..seriau nk tgk.. (xleh tgk darah sebnrnya).. ngee

dya nasir said...

salam aidiladha..:)

Abang Karu said...

slmt hari raya aidiladha :)

kinara kinatara said...

betul stuju..kina pom x leyh tengok lembu yang disembelih...
rasa kasian..huhu:)

sebab 2 kina x pegi..huhu:)

Madam iEeDaZ said...

salam solehah..akk folow cni yer. :)

tq tlg tukarkan format file audio tadi tu..yup, suara akak ler yg interframe sekejap tu..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

salam aidiladha solehah

walau lambat nk ucap gak hihi

lelamaisara said...

Selamat hari raya aidiladha...terlewat wish la...