Lazada Malaysia

Friday, June 8, 2012

Home » Seorang Kakak Yang Merindui Adiknya.

Seorang Kakak Yang Merindui Adiknya.

Assalamualaikum.

Sunyi sepi blog saya sebelum ni sehinggakan sekarang baru dapat update entry semula. Maafla sebab sudah lama tak update blog. Di saat saya menulis entry ini, sebenarnya saya baru melepaskan kepenatan dua hari berada di KL untuk menghantar adik saya yang paling rapat dengan saya. Perasaan rindu kat adik tiba-tiba datang. Baru sehari adik pergi ke Kuching, belum lagi bertahun-tahun. Mak ayah dah bertanyakan keadaan adik kat sana. Kakak mu yang jarang bersembang dengan adik kat facebook, tiba-tiba semalam kakak boleh terasa rindu kat adik dan bersembang dengan adik dalam facebook tu. Adik,kakak rindu kat kamu. Sebenarnya di saat mak ayah dan kakak mu meninggalkan adik di pintu masuk, kakak tahan diri ni dari menangis walaupun sebenarnya dah berapa titik air mata ni jatuh ke pipi. Mungkin sudah lama adik tak berjauhan dengan kami. Tiba-tiba terasa rumah ni begitu sunyi. Disebabkan pabila adik berada di rumah sebelum ni, kakak dapat berulang-alik dari kolej ke rumah dengan menaiki kereta. Tetapi sekarang, adik dah sambung belajar balik. Jasa adik sukar untuk kakak balas. Adik,kakak rindukan kamu.

p/s : Adik belajar rajin-rajin kat sana ye. Jaga diri elok-elok. Adik sekarang berjauhan dengan kami. Jangan nakal-nakal. Jangan lupakan kami kat sini. Kakak sentiasa mendoakan adik kat sana. Jangan lupa kakak mu yang comel ni ye. Mood : Menangis.

6 sweet comments:

Chic Na said...

alolo.. jgn sedih2. cuti nnti balik la adik. adik g blaja je pon bkn g mana. :)

(pandai nasihat org, padahal cik na sndiri pun nangis teringatkan adik llaki yg sambung blaja kt kl, je. huhu.. rindu. :()

Solehah Shamsuddin said...

tau xpe chic na.solehah rpt sgt dgn adik solehah yg bwh ni.sunyi rasanya ble dy xd.solehah xtau nk ckp cmne,ble tringatkan adik solehah,solehah akan nangis sendiri.dua bln bru dy blik nt.lama tu :(

9n0L4 said...

besenye cmtu lah. kakak lgi mnje dari adek. :)

Solehah Shamsuddin said...

solehah jd manja sbb cme solehah je sorg kakak.solehah da 3 org adik laki.jd pe2 pasal perempuan,solehah la yg dipentingkan dlu.tp xbest jgk sbb solehah sunyi xd adik perempuan nk kongsi ceria tau apa2 sje.

9n0L4 said...

takpeeee. mak kan ade. boleh jadi kawan jugak. :)

Solehah Shamsuddin said...

erkk kawan? mmgla bleh.tp bab rahsia peribadi susah sikit la.