Lazada Malaysia

Monday, June 4, 2012

Home » Dari Skype, Cinta Kami Mula Berputik

Dari Skype, Cinta Kami Mula Berputik

Assalamualaikum.


Sudah lama saya tak update blog ni kan. Maklumlah saya kan masih belajar, sekarang masa nak mengupdate entry dan blogwalking blog orang lain selalu saje singkat. Jadi, oleh kerana saya ada masa sekarang saya akan update entry sehabis mungkin. Banyak cerita sebenarnya ni, tapi saya buat entry mengenai saya dan bakal suami saya dulu ye.hehe

Kali ini mengenai Skype. Tau tak skype tu apa sayang-sayang semua? Kalau tak tau, meh masuk SINI. Kalau korang nak chatting guna Skype ni, korang mestilah download Skype dulu. Skype ni ala-ala Yahoo Messenger. Ha,dari Skype ni la saya mula kenal bakal suami saya sekarang.hehe Mesti korang pelikkan macamne saya boleh kenal dan masukkan dia dalam rakan Skype saya. Yela, Skype kan ala-ala Yahoo Messenger. Tiba-tiba pulak saya boleh kenal dia dari sana. Ok, ok. Sekarang baru saya nak cerita.

20/5/2012 (di Skype) - Masa ni saya kena marah dengan seseorang. Panas jugak hati ni bila kena marah dengan gf kepada ex-bf saya. Sebenarnya bukan salah saya, tapi ni semua salah ex-bf saya yang menggatal tak sedar diri, tak pasal-pasal saya yang kena marah. Ok berhenti! Sekarang saya dah janji pada bakal suami saya tak kan cakap mengenai kawan dia(ex-bf saya) lagi. Konon saya nak tenangkan diri, saya "blocked" n "removed" skype ex-bf saya dan skype gf kepada ex-bf saya. Sungguh bahagianya saya dan saya bebas akhirnya dari diorang. Yahoooo! dan kemudian tiba-tiba kebahagian tu hilang sekelip mata pabila selang beberapa minit kemudian, ex-bf saya masukkan saya dalam satu group ni. Group tu dia create dalam Skype. Bukan main panas hati saya ketika tengok nama dia muncul kembali. Dahla ramai kawan dia dalam group tu, jadi masa tu dia betul-betul terselamat. Nasibla saya tak serang dia lagi. Tapi dalam hati, dah menggelegak takat suhu didih. Dengan muka seposen, saya pun tanpa segan-silu hantar mesej dalam group tu. Bunyinya lebih kurang "Why I'm here? Who add me here?" Tiba-tiba da seseorang balas mesej saya, dia pun bagi mesej dalam chat yang cuma dia dan saya saje boleh nampak, kira macam private chat la. Dia bagi mesej camni :


hi

5/20/12 12:18 AM

u can leave that group
5/20/12 12:18 AM

la
5/20/12 12:18 AM


Ha, orang yang reply mesej saya tu la bakal suami saya sekarang. Sebenarnya banyak lagi chat kitorang, tapi malulah saya nak tayang semuanya kat sini.hehe Cuba korang teka, kenapa bakal suami saya balas mesej saya dalam bahasa Inggeris dan kenapa saya mesej dengan diorang dalam bahasa Inggeris pada mulanya? Cepatlah teka ye. Teka jangan tak teka.hehe Saya tak sangka sampai sekarang semakin hari kami semakin rapat. Tak sangka doa saya termakbul juga akhirnya. Saya berdoa semoga dia adalah jodoh saya. Betul orang cakap, kadang-kadang kita tak sangka dari mana datangnya jodoh kita. Orang yang kadang-kadang kita tak sangka akan kenal, tiba-tiba dia boleh jadi kekasih hati kita. Bakal suami saya ni seorang yang betul-betul memahami dan tak pernah merungut dengan berbagai-bagai karenah saya. Mungkin kerana kami serasi. Apa yang saya suka, dia pun suka. Lagi satu, dia menerima saya seadanya. Dia menerima saya bagaimana saya sekarang dan dia tidak pedulikan masa lalu saya. Saya ingin melupakan masa lalu saya dan saya akan buka buku baru bersama bakal suami saya sekarang.

Kawan-kawan, tolong doakan semoga hubungan kami berkekalan. Saya sayang dia dan saya berharap sangat dia adalah bakal suami saya sepenuhnya suatu hari nanti. Ya Allah, dengarlah doa hamba-Mu ini. Aamine, Aamine ya Allah.

p/s : Buat masa sekarang bakal suami saya tengah buat pemeriksaan fb saya. Kalau nak chat dan komen dalam fb saya tu, hati-hatilah sikit ye dan pastikan masa tu saya betul-betul online jika ingin chat dengan saya. Harap-harap semua berjalan lancar dan tiada apa-apa yang akan buat dia curiga. Insya-Allah.

11 sweet comments:

Chic Na said...

semoga solehah & bakal suami cpt2 disatukan & berkekalan sampai syurga.
sweet la citer korg ni. :)

Solehah Shamsuddin said...

hehe thanks chic na :)
Semoga Allah cepat-cepat satukan kami dalam satu ikatan perkahwinan yang sah.Aamine...

Masha Meisters said...

so sweet...
semoga u'all dpercepatkan jodohnya ok..

Solehah Shamsuddin said...

thanks masha.semoga saya dan bakal suami cepat2 dijodohkan.insya-Allah. Aamine...

::CIK LYNN:: said...

smoga jdoh bpnjgn...

yup...cik lynn stju yg kita xtau jdoh kta dtg dr mna...tup3...kita rs rpat sgt ngn dia wlupn bru knal...=)

Solehah Shamsuddin said...

terima kasih cik lynn.solehah berharap sangat si dia yang solehah syg sekarang adalah jodoh solehah buat selamanya.

lelamaisara said...

semoga jodoh kamu dipercepatkan la hendaknye...amin....

Solehah Shamsuddin said...

terima kasih akak :)

Unknown said...

insyaAllah kalo ada jodoh x kemana..doakan moga korang bersatu nanti!!

Solehah Shamsuddin said...

thanks deqla.yg paling penting, persefahaman di antara satu sama lain.solehah berharap dan berdoa yang dia adalah bakal suami solehah suatu hari nanti.

Chel Alalguring said...

solehah.. i feel im the same as ur story. im wishing to be ur friend.