Lazada Malaysia

Tuesday, June 12, 2012

Home » » Alexa Rank Kini Bawah 1 Juta Setelah 6 Bulan Berblogging. Terima Kasih Alexa!

Alexa Rank Kini Bawah 1 Juta Setelah 6 Bulan Berblogging. Terima Kasih Alexa!

Assalamualaikum.

Apa khabar pembaca semua harini? Harap semuanya sihat-sihat belaka. Pada hari yang indah ini, saya ingin berkongsikan sesuatu mengenai Alexa Rank ni. Sebenarnya saya masih lagi tak berapa nak paham mengenai Alexa ni. Maksudnya bagaimana Alexa rank ini dikira. Tapi yang penting semakin kukuh trafik kita, semakin hebat Alexa rank kita, gitu kan? Sebagai contoh dalam ENTRY INI.

Tetapi blog yang otai-otai tu, memang hebatla rank mereka. Kadang-kadang saya jadi cemburu bila tengok rank mereka sebab saya ni memang suka tengok Alexa rank blog orang. Nak tau sebab apa saya suka tengok alexa rank blog seseorang? Mestilah sebab saya nak tengok tahap rank blog tu, jika rank blog tu semakin hari makin hebat itu bermaksud blog tu selalu update entry. Jadi ini akan menarik minat saya untuk selalu masuk ke blog dia. Tak ada la blog tu jadi suam-suam kuku saje kan.hehe


Usaha demi usaha akhirnya alexa rank blog saya kini sudah bawah 1 juta. Sebenarnya saya tak percaya bila tengok, tapi check punya check memang betul rank blog ni sudah bawah sejuta. Terima kasih kepada semua yang selalu singgah ke sini. Tanpa kalian, sunyi-sepilah blog saya ni. Blog ni mula dibuat pada 1 Januari 2012, maksudnya tahun ni la saya mula berblogging dan sehingga sekarang memang saya tak nafikan memang susah untuk saya menarik perhatian orang lain masuk ke blog sendiri. Dengan segala keramahan diberikan disertai dengan ketabahan, saya yakin yang saya mampu berjaya seperti orang lain. Pabila tengok orang lain boleh berjaya, semestinya kita pun boleh berjaya seperti beliau. Sekali lagi saya nak ucapkan terima kasih pada semua pembaca setia saya. Tanpa kalian, tiadalah blog ni juga. Saya tak pentingkan bilangan follower, yang penting orang suka masuk sini dan menjadi pembaca tetap. Jika tiada pembaca, tak da guna juga kan. Jika kita beri satu kebaikan kepada orang lain, kemungkinan kita akan dapat lebih banyak kebaikan dari orang lain. Semoga kita terus maju di masa hadapan.

p/s : Saya masih tak sempat lagi nak balas kunjungan korang ke sini. Nanti bila saya betul-betul free, saya akan balas kembali ye. Sebelum saya terlupa, korang jenguk-jenguklah bloglist kat sidebar tepi blog ni. Mana la tau dapat menambahkan kenalan korang semua.hehe

13 sweet comments:

Miss N™ said...

fuhh...namanya, cik nur lagi tak tahu ape2...huhuh

9n0L4 said...

camne nak buat alexa ni dear? :)

Solehah Shamsuddin said...

erkk cik nur xtau ke Alexa ni apa.nt la solehah terangkan lebih lanjut sal Alexa ni nt ye

Solehah Shamsuddin said...

oh 9nol4 nk wt ye?nt solehah wt review sal Alexa ni ye.solehah xsempat lg nk update sgt sal Alexa ni

Masha Meisters said...

baru nak tnye dah ada tolong tnyakan...hihi

xsabar nak tunggu solehah review pasal alexa ni...

Chic Na said...

err apekah? nnti wat satu entry pasal alexa tau solehah. congrats anyway. :)

aReLaN said...

hohoho...tahniah la ye.saya memang jarang la nak tengok alexa nye rank tu.

dya nasir said...

Alexa?apa tu?nama orang ke?hahaha

Si Matatajam said...

Nanti terang lebih lanjut lagi ye

Solehah Shamsuddin said...

Masha : ok masha.tunggu tau
(Alexa Rank Masha : 4,457,557)

Chic Na : hehe ni Alexa.anyways tq ye,nt ble Chic Na dh tau leh la chic na wt plak.hehe
(Alexa Rank Chic Na : 1,774,735)

Arelan : tq ye.hehe xpe its ok.tp lebih bgus klu awk tau.
(Alexa Rank Arelan : 640,536)

Dyabunga : erkk bkn nme org la dya.nt solehah bgtau ye apa itu Alexa.hehe
(Alexa Rank Dyabunga : 1,593,545)

Si Matatajam : ok akak.hehe
(Alexa Rank Matatajam : 2,294,301)

Saya tolong bgitau Alexa masing2 ni.

IntaNBerliaN said...

oooo solehah br thn ni berblog yer.. :-)

akak xphm pun alexa tu apa.. hihii

Nurul Says said...

wah berapalah agaknya alexa rank saya..

Solehah Shamsuddin said...

Kak Ina :
ye kak.baru tahun ni solehah berblogging.hehe
(Alexa Rank : 549,103)

Aima:
Ni sy bgtau alexa blog awak ye.hehe :)
(Alexa Rank : 2,484,809)